انتظاراتی که از Battlefield 6 داریم

رقابت بین Battlefield 3 و Call of Duty Modern Warfare 3 در سال ۲۰۱۱ یکی از هیجان‌انگیزترین اتفاقات دنیای ویدیو گیم برای من تا به امروز بوده است. زمانی که الکترونیک آرتز و دایس با جدیدترین نسخه Battlefield تصمیم گرفتند تا به صورت مستقیم به نبرد کال آو دیوتی بروند و این رقابت آنقدر داغ و جنجالی شد که دست کمی از جنگ کنسولی نداشت.

موضوعات زیادی مطرح می‌شد، طرفداران هر دو سری در انجمن‌ها و سایت‌ها با یکدیگر بحث و جدال می‌کردند و من هم در آن زمان به عنوان یک طرفدار سرسخت بتلفیلد امید داشتم تا Battlefield 3 به همان عنوانی تبدیل شود که سازندگانش وعده‌اش را می‌دادند. در نهایت به نظرم همین طور هم شد، چرا که تا همین امروز Battlefield 3 در کنار برادر بزرگترش یعنی Bad Company 2 همچنان به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های مولتی‌پلیر تاریخ برایم باقی مانده‌اند.

شاید نظر چندان پرطرفداری نباشد، اما من و البته افراد زیادی باور داریم که این سری بعد از نسخه سوم و با کمی ارفاق Battlefield 4، حسابی روی سراشیبی قرار گرفت و از ریشه‌هایش دور شد. نه اینکه Battlefield 1 و Battlefield V بازی‌های بدی باشند اما انگار در آن‌‌ها از روح سری دمیده نشده بود و تبدیل به عناوین متفاوتی شده بودند.

Battlefield

تخریب‌پذیری به شکل قابل توجهی محدود‌تر و به خاطر مکانیزم‌های جدید روحیه همکاری تیمی کمرنگ‌تر شده بود. شاید الکترونیک آرتز و دایس آنقدر به ایده شکست کال آو دیوتی چنگ زده بودند که در نهایت این سری را روز به روز به رقیبی که از آن انتقاد می‌کردند، نزدیک‌تر کردند.

در هر صورت چه با این تغییر رویه موافق بودید یا شما هم مثل من نسخه‌های قدیمی‌تر را ترجیح می‌دهید، با استناد به شایعات و صحبت‌های الکترونیک آرتز به نظر می‌رسد که دایس می‌خواهد با Battlefield 6 تجربه‌ای مشابه با عناوین قدیمی‌تر خلق کند.

در جلسه اخیر الکترونیک آرتز با سهام‌دارانش، اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیر EA تایید کرد که بتلفیلد ۶ از قدرت کنسول‌های نسل بعد بیشترین استفاده را خواهد برد تا جنگ‌های بزرگ و درگیر کننده را با بازیکن‌های بیشتر از قبل بازگرداند و تخریب‌پذیری، وسایل نقلیه و کامبتی را که سری بتلفیلد به خاطر آن‌ها معروف است، به سطحی دیگر ببرد.

Battlefield

ویلسون در ادامه توضیح داد: «باید در نظر بگیرید که ما داریم به هر نوع تجربه‌ای نگاه می‌کنیم تا مطمئن شویم این همان بتلفیلدی است که طرفداران می‌خواهند بازی کنند و همان نسخه‌ای است که باعث پیشرفت این فرانچایز می‌شود.»

با وجود اینکه این نظرها همان صحبت‌های همیشگی و آبکی هستند که می‌توانید از یک مدیر در جریان جلسه با سهام‌دارها انتظار داشته باشید اما آن‌ها با شایعاتی که پیش‌تر در مورد Battlefield 6 شنیده بودیم، همخوانی دارند، اینکه نبردهای بازی قرار است به اندازه‌ای بزرگ شوند که مشابه آن از زمان Bad Company 2 دیده نشده است. به نظر می‌رسید این نسخه قرار است به زمان حال هم بازگردد، تعداد بازیکن‌ها به ۱۲۸ نفر خواهید رسید و بازی از مزیت‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس بهره می‌برد.

بله، اطلاعات زیادی هنوز در دسترس نیست اما هر خبر و شایعه جدیدی که به گوش می‌رسد، به شدت امیدوار کننده هستند. مدت‌هاست که محدودی‌های سخت‌افزاری جاه‌طلبی بتلفیلد را کور کرده است، از ثابت نگه داشتن تعداد بازیکن‌ها روی ۶۴ نفر تا کم کردن نرخ فریم و فضای قابل دیده شدن در بتلفیلد ۵. اما با رفتن به نسل بعدی، آن هم نسلی که بیشتر از گرافیک روی سرعت و عملکرد تمرکز دارد، آن نوار قرمز حالا بریده شده است.

سرعت بالای حافظه‌های SSD پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس حداقل در تئوری می‌تواند به دایس اجازه دهد تا محدودیت‌های فیزیک و سیستم‌های رندرینگ در موتور فراستبایت را دور بزنند بدون آن که نگران تاثیرات آن روی استریم است‌ها یا ثابت نگه‌ داشتن نرخ فریم باشند. شاید این توضیحات کمی زیادی فنی به نظر برسد، برای همین اجازه بدهید در ادامه با چند مثال قضیه را کمی روشن‌تر کنیم.

Battlefield

اسنایپرها از این به بعد می‌توانند دشمنان را از فاصله‌های دورتر تشخیص بدهند بدون آنکه بافت‌ها ناگهانی ظاهر شوند یا اینکه کیفیت و جزییات انیمیشن کاراکترها و بافت‌ها زمانی که با دوربین به آن‌ها نگاه می‌کنید، افت کند. آسمان‌خراش‌ها می‌توانند به صورت طبیعی خراب شوند و سقوط کنند نه آنکه صرفا یک حرکت از قبل برنامه‌ریزی شده باشند، حتی برخی از شایعات می‌گویند که تمام شهر ممکن است در طول یک نبرد به خرابه تبدیل شود.

هر ساختمانی در نقشه‌ها می‌تواند قابل گشتن باشد، طراحی صدای بی‌نظیر دایس حالا می‌تواند حتی به لطف 3D Audio صداهای غنی‌تری را رندر کند و گیمرها هم می‌توانند در تنها چند ثانیه بازی را لود کنند و به خط مقدم جنگ برسند.

اگر دایس و الکترونیک آرتز به آن چیزی که وعده می‌دهند، واقعا عمل کنند؛ بتلفیلد ۶ می‌تواند به شوتر سندباکس شبیه‌ساز نظامی‌ای بی‌نظیری تبدیل شود که بهترین در سری باشد و در عین حال با نوآوری‌هایش سری بتلفیلد را به جلو حرکت دهد. اما این «اگر» به اندازه آسمان‌خراش معروف بتلفیلد ۴ در نقشه شانگهای بزرگ است.

Battlefield

در همان جلسه با سرمایه‌گذاران، بلیک یورگنسن (Blake Jorgensen)، مدیر ارشد مالی الکترونیک آرتز اعلام کرد که ظاهرا استودیو دایس از برنامه‌اش برای ساخت بتلفیلد ۶ جلو است و تایید کرد که بازی در همین تعطیلات میلادی امسال عرضه و در بهار هم از آن رونمایی می‌شود. این هم یک خبر خوب دیگر برای طرفداران سری بتلفیلد است چرا که بیشتر نسخه‌های اخیر الکترونیک آرتز همگی نیمه‌کاره و با لیستی کامل از باگ‌ها و مشکلات عدم بالانس عرضه شدند. تمامی بلندپروازی‌هایی که بالا در موردشان صحبت کردیم، بدون فایده خواهند بود اگر بازی زمان عرضه به سختی حتی اجرا شود.

با توجه به فاصله زمانی سه ساله بین این نسخه جدید و بتلفیلد ۵ در مقایسه با فاصله زمانی دو ساله بین Battlefield V و نسخه قبل از آن که تازه در آن زمان دایس روی Star Wars Battlefront 2 کار می‌کرد، بدون شک دایس زمان و منابع بیشتری در اختیار داشته است هر چند که نباید در این بین تاثیر کرونا روی شرایط کاری را هم زیر سوال برد.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.