علاقه مندی به بازی Returnal از جانب کارگردان Hades

کارگردان با استعداد بازی تحسین شده ی Hades، گرگ کساوین در مصاحبه ای که انجام داده اذعان کرده است که بازی Returnal از نظر او از یکی از برترین بازی های سال جاری میلادی است و قطعا هر دو بازی سبک روگ لایک را دچار تحول شگرفی کرده اند.

Hades بدون تردید از برترین بازی های سال ۲۰۲۰ به شمار می آید که در سبک روگ لایک حرف های زیادی برای گفتن داشته و توانسته طرفداران خود را راضی نگه دارد و همچنین از منتقدانش نمره های قایل قبولی دریافت کند. این بازی همچنین برنده جوایز بسیاری از محافل ویدیو گیمی نیز شده است. در همین زمان و به فاصله ی اندکی از عرضه ی بازی Hades  بازی روگ لایک موفق دیگری (Returnal ) بصورت کاملا انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۵ نیز منتشر شد.

بر اساس تازه ترین اخبار بازی، گرگ کساوین (Greg Kasavin) کارگردان با استعداد بازی Hades در مصاحبه ای که اخیر در وب سایت کامینگ سون حال منتشر شده است به تعریف و تمجید از بازی Returnal پرداخته  و گفته است که بدون شک ریترنال یکی از بهترین بازی های امسال است ولی هنوز کار ساخت بازی را به اتمام نرسانده است.

وی هم چنین عنوان کرد:

«تا این لحظه یک ران از بازی را تکمیل نکرده ام; ولی تجربه ۱۰ ساعته از آن را داشته ام و در بازی پیشرفت قابل توجهی داشته ام. استودیوی هوس مارک یکی از بهترین استدیوهایی است که من سالا های زیادی است که پیگیر بازی هایشان هستم.»

کساوین در ادامه ی صحبت های خود به این دو بازی میپردازد و اذعان میکند که این دوبازی Hades و Returnal هر دو در سبک روگ لایک بصورت کاملا متفاوت استفاده ساخته شده و جهات مختلف این سبک رو بخوبی نشان داده اند که از گستردگی و پتانسیل نهفته این سبک پرده بر میدارد.

او در این مورد می‌گوید:

«Returnal و Hades دو بازی کاملا متفاوت هستند که فقط در مواردی مانند ساختار روگ لایک و داستان سازی جاه طلبانه به هم شباهت دارند .سبک اکشن دوبازی یکی از موارد تفاوت آن هاست. خیلی برای من خوشحال کننده بود که هوس مارک سبک مبارزه ی تیراندازی آرکید که در ساخت بازی های قبلشان مورد استفاده قرار داده بودند را در بازی ریترنال در قالب روگ لایک پیاده کردند. این کار شبیه به کار ما بود که در سبک گیم پلی هک اند اسلش بازی Bastion که در سال های قبل ما هم درست همین کار کردیم. یعنی آن سبک گیم‌پلی هک‌ اند اسلش بازی Bastion را که سال‌های پیش روی آن کار کرده بودیم، گرفتیم و آن را در هیدیز با یک ساختار روگ‌لایک ادغام کردیم.»

Returnal

کساوین سپس از Dead Cells و Slay the Spire یاد می‌کند و می‌گوید این دو بازی هرکدام به‌شکل‌های متفاوت و منحصر‌به‌فردی از سبک روگ‌لایک استفاده می‌کنند. او همچنین اشاره می‌کند که Hades و Returnal هردو از سبک روگ‌لایک به‌عنوان ابزاری برای داستان‌گویی استفاده کرده‌اند که به اعتقاد کساوین، هنوز بازی‌سازهای زیادی از چنین شیوه‌ای استفاده نکرده‌اند و این‌گونه استفاده از روگ‌لایک جای رشد زیادی دارد.

گرگ کساوین در ادامه صحبت هایش می‌گوید:

«وقتی اقدام به ساخت یک بازی می کنید، تمام سعی خود را می کنید که بازی را طراحی کنید که از هر جهت در میان بازی های هم سبک تفاوت هایی داشته باشد و یک اثر متمایز باشد. درست است که بازی های روگ لایک زیادی به بازار عرضه شده اند ولی معتقد بودیم که این سبک هنوز جای رشد دارد. در بازی هیدیز ما قصد داشتیم تا از سبک روگ لایک داستانگویی استفاده کنیم؛ به نحوی که در طول داستان بازی شخصیت اصلی هر بار پس از مرگ دوباره زنده شود. بازی Returnal هم به خوبی از چنین داستانی بهره برده است.»


منبع : Comingsoon

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.