باکس آفیس: فیلم Freaky با فروش ۳.۷ میلیون دلاری به رتبه اول آمد

فیلم ترسناک و کمدی «وحشتناک» Freaky استودیوهای یونیورسال و بلوم‌هوس با فروش ۱.۵ میلیون دلاری از روز جمعه، ۱.۴ میلیون دلاری از روز شنبه و فروش آخر هفته ۳.۷ میلیون دلاری در بازارهای آمریکا صدرنشین شد. این فیلم از ۲۰ بازار بین‌المللی نیز ۱.۹ میلیون دلار تصاحب کرده و به فروش جهانی ۵.۶ میلیون دلاری دست یافته است.

این چهاردهمین بار است که یک فیلم از استودیوی بلوم‌هوس در آمریکا صدر جدول فروش را در اختیار می‌گیرد. این استودیوی آخرین با فروش ۲۸.۲ میلیون دلاری «مرد نامرئی» (The Invisible Man) پیش از پاندمی این موفقیت را تکرار کرده بود. درحالی‌که وال استریت از واکسن احتمالی کووید-۱۹ به هیجان آمده، اما آن انرژی مثبت در طول آخر هفته‌ی گذشته به بازار فیلم آمریکا نفوذ نکرد. سینماروها با گزارش‌های متناقض افزایش محدودیت‌ها در سراسر آمریکا مواجه می‌شدند و مثل چندین ماه گذشته تمایلی به بازگشت به سالن‌ها نشان ندادند.

فیلم Freaky

از گزارش فروش فیلم‌ها پیداست که استودیوهای بزرگ در شرایطی که هنوز ۱۷ درصد سالن‌های سینما در آمریکا بسته است بر روی چنین فیلم‌هایی سرمایه‌گذاری نکرده‌اند. باید دید در تعطیلات آخر هفته «شکرگزاری» وقتی دریم‌ورکس فیلم «کرودها: یک عصر جدید» (The Croods: A New Age) را اکران می‌کند، فروش فیلم‌ها افزایش پیدا خواهد کرد یا نه.  پرفروش‌ترین بازارهای داخلی «وحشتناک» Freaky لس‌آنجلس/اورنج کانتی، دالاس، نیویورک سیتی، سان فرانسیسکو، هیوستون، فینیکس، شیکاگو، فیلادلفیا، آتلانتا و دیترویت بودند.

فیلم «وحشتناک» Freaky با بازی «وینس وان» که در ۲۴۷۲ سینما اکران شد،‌ از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۵ درصد، از مخاطبین نمره‌ی B- «سینمااکسور» و از «پست‌ترک» امتیاز ۷۷ درصد دریافت کرد و ۵۴ درصد آن‌ها دیدن فیلم را توصیه کردند. این فیلم دارای رده‌ی سنی بزرگسال بود، هرچند با مضمون و بازیگران جوانش فیلمی با رده‌بندی سنی پایین‌تر به نظر می‌رسید. حدود ۵۰ درصد مخاطبین فیلم مرد، ۳۶ درصد ۱۸ تا ۲۴ ساله، ۲۷ درصد ۲۵ تا ۳۴ ساله و ۹ درصد زیر ۱۸ ساله بودند. سینماروهای بالاتر از ۲۵ ساله نیز ۵۵ درصد خریداران بلیت را تشکیل دادند. علاوه بر این، بیست و دو درصد از مخاطبین به همراه دوستان خود به دیدن «وحشتناک» Freaky آمدند. حدود ۴۴ درصد از سینماروها نیز اروپایی‌تبار، ۲۶ درصد اسپانیایی‌تبار، ۲۰ درصد آفریقایی تبار، ۵ درصد آسیایی تبار و ۵ درصد از سایر نژادها بوده‌اند.

در شبکه‌های اجتماعی، فیلم «وحشتناک» Freaky دارای ۹۹.۲ بازدید و دنبال کننده بود. این پروژه‌ی ۶ میلیون دلاری ۳۰ میلیون هوادار در فیسبوک، ۴.۳ میلیون هوادار در توییتر و ۳.۲ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام بود. شبکه‌های اجتماعی بلوم‌هوس نیز دارای ۱.۲ میلیون دنبال‌کننده بود که برای یک کمپانی فیلمسازی بسیار خوب است. دو تریلر «وحشتناک» Freaky در یوتیویب ۴۷.۵ میلیون بازدید داشته‌اند و ۲۰ ویدیوی منتشر شده در فیسبوک ۱۰.۸ میلیون بازدید را ثبت کرده‌اند. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که ویدیوهای پربیننده‌ی این فیلم با نرخ ۱۶:۱ به اشتراک گذاشته می‌شدند در حالی که میانگین ژانر وحشت ۲۷:۱ است. «کاترین نیوتن» ستاره‌ی فیلم «وحشتناک» Freaky در شبکه‌های اجتماعی بود و محتویات فیلم را با ۱.۴ میلیون هوادارش به اشتراک می‌گذاشت. «وینس وان» در حال حاضر حسابی در شبکه‌های اجتماعی ندارد.

فیلم Freaky

این هفته فیلم «جنگ با پدربزرگ» (My War With Grandpa) استودیوهای ۱۰۱ از فروش ۱۵.۲ میلیون دلاری در هفته‌ی ششم اکران عبور کرد و انتظار می‌رود تا تعطیلات «شکرگزاری» به رکورد ۲۰ میلیون دلار برسد. با وجود اینکه فیلم بیش از ۲۰۰ سالن سینما را از دست داده، فروش آن تنها با ۱۲ درصد کاهش مواجه شده است. «جنگ با پدربزرگ» در ایالت‌های غربی و شرقی و غرب میانه با فروش بهتری همراه بود و در سالت لیک سیتی، هیوستون، مینیاپلیس، کلیولند، دیترویت، سیاتل و کانزاس سیتی فراتر از انتظار ظاهر شده است.

فیلم دینی «درستکاری ۲» (True to the Game 2) به کارگردانی «جمال هیل» و بازی «ویویکا ای. فاکس» این هفته با رشد شش درصدی در طول تعطیلات آخر هفته پس از اکران در ۳۴ سالن همراه شد. مخاطبین آفریقایی تبار به این فیلم که هنوز در میان ۱۰ عنوان برتر قرار دارد، توجه بیشتری نشان داده‌اند.

پنج منطقه‌ی پرفروش فیلم «تنت» (Tenet) به کارگردانی «کریستفر نولان» سینماهای درایو-این بودند. استارلایت ۴ در ایالت آتلانتا، درایو-این پارامونت در لس‌آنجلس، ون بورن ۳ در لس‌آنجلس، میشن تیکی لس‌آنجلس و ای‌ام‌سی اورنج ۳۰ در لس‌آنجلس پرفروش‌ترین این مناطق شناخته شده‌اند. پرفروش‌ترین شهرهای «تنت» در این هفته نیز سان فرانسیسکو با ۹ درصد، اورنج کانتی با ۷ درصد، سیاتل با ۵ درصد، گریتر نیویورک با ۵ درصد و دالاس با ۴ درصد نام گرفته‌اند. این فیلم جاسوسی و پرخرج که در ماه دسامبر بر روی دیسک‌های بلو-ری عرضه خواهد شد تاکنون در بازارهای آمریکا ۶۰ میلیون دلار فروخته است.

«مرد چاق» (Fatman) با بازی «مل گیبسون» با فروش ۱۰۸ هزار دلاری در ۲۵۹ سینما، و امتیاز ۴۱ درصد «راتن تومیتوز» از منتقدین و «صعود» (The Climb) استودیوی سونی که ۱۰۳ هزار دلار در افتتاحیه فروخت و از منتقدین امتیاز ۹۱ درصد دریافت کرد، از جمله فیلم‌های مستقل اکران شده در هفته‌ی گذشته بودند. «صعود» به کارگردانی «مایکل آنجلو کووینو» در جشنواره‌ی کن سال ۲۰۱۹ اکران شده بود.

«آمونیت» (Ammonite) استودیوی نئون به کارگردانی «فرانسیس لی» و بازی «سرشا رونان» و «کیت وینسلت» نیز این هفته در ۲۸۰ منطقه در ۹۷ بازار داخلی افتتاح شد و ۸۵ هزار دلار و یا به عبارت دیگر ۳۰۴ دلار در هر سالن کسب کرد. این فیلم که قرار است در ماه دسامبر به پلتفرم‌های دیجیتال برود، از منتقدین امتیاز ۶۹ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کرده است.

فیلم Freaky

فیلم «بیا بازی» (Come Play) فکوس که در آخر هفته‌ی هالووین صدر جدول را تصاحب کرد این هفته به فروش آخر هفته ۱.۱ میلیون دلاری از ۱۹۶۶ سالن سینما دست پیدا کرد و در رده‌ی چهارم قررا گرفت. این عنوان ترسناک پس از سه هفته اکران به فروش داخلی ۷.۳ میلیون دلاری رسیده است. «بگذار برود» (Let Him Go) با بازی «کوین کاستنر» و «دایان لین» که هفته‌ی گذشته در رتبه‌ی اول ایستاد و برای استودیوی فکوس رکوردشکنی کرد، این هفته با اکران در ۲۴۵۸ سالن سینما روی پرده رفته و ۱.۸ میلیون دلار فروخته است. این فیلم تاکنون از بازارهای آمریکا ۶.۹ میلیون دلار کسب کرده است.

دیزنی و مارول این هفته فیلم «نگهبانان کهکشان» (Guardians of the Galaxy) را دوباره روی پرده بردند و در ۱۵۶۰ سینما ۴۰۶ هزار دلار فروختند. فیلم «سارق درستکار» (Honest Thief) استودیوی اوپن نیز در ششمین هفته‌ی اکران ۸۰۰ هزار دلار فروخت و پنجم شد.

در بازارهای بین‌المللی همچنان آسیا است که پیشتازی می‌کند. فیلم «اهریمن‌کش» (Demon Slayer The Movie: Mugen Train) هنوز پس از رکوردشکنی در ژاپن مقتدرانه پیش می‌رود. این فیلم پس از ۳۱ روز اکران در ژاپن نزدیک به ۲۲۴ میلیون دلار فروخته و در حال حاضر پنجمین فیلم پرفروش تاریخ ژاپن است. «اهریمن‌کش» این هفته رکورد جدیدی در سینماهای آیمکس به ثبت رساند و با ۱۴.۲ میلیون دلار پس از تنها ۳۰ روز، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ ژاپن در این فرمت شد.

در بازارهای چین نیز فیلم جنگی و حماسی «ایثار» (The Sacrifice) فروش خود را به ۱۵۰ میلیون دلار رسانده است. فروش کلی بازار چین در سال ۲۰۲۰ این هفته به ۲.۳ میلیارد دلار رسید و برای اولین بار از بازارهای آمریکای شمالی پیشی گرفت. فیلم «کرودها: یک عصر جدید» و «یک ثانیه» (One Second) «ژانگ ییمو» از ۲۷ نوامبر در چین افتتاح خواهند شد.

فیلم هالیوودی جدید بازارهای بین‌المللی «وحشتناک» Freaky بود که از ۲۰ کشور ۱.۹۱ میلیون دلار کسب کرد. این فیلم در استرالیا پرفروش‌تر از سایر مناطق بود اما هنوز در کشورهای بسیاری روی پرده نرفته است. این فیلم به کارگردانی «کریستفر لاندن» در استرالیا ۴۲۶ هزار دلار، در روسیه ۳۲۴ هزار دلار، و در مکزیک ۱۷۱ هزار دلار فروش کرد. «وحشتناک» Freaky از هفته‌ی آینده در امارات متحده عربی، سوئد، سنگاپور، هنگ‌کنگ، تایوان و فنلاند، از ۲۵ نوامبر در کره و از ۱۰ دسامبر در برزیل روی پرده می‌رود.

فیلم «تنت» این هفته فروش جهانی خود را به ۳۵۳.۵ میلیون دلار رساند و در استرالیا به لطف بازگشایی سینما‌های ویکتوریا تا ۴۹۶ درصد با رشد همراه شد. این فیلم هنوز در آرژانتین، اندونزی، هند و فیلیپین اکران نشده است.


منبع : Deadline

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.