شکارچی هیولا

باکس آفیس: ضربه سخت به Monster Hunter در آمریکا؛ فروش پایین‌تر از انتظار Wonder Woman 1984

در روزهای منتهی به آخر هفته سالن‌های سینمای بیشتری در آمریکای شمالی از جمله بوستون و بخش‌های از پورتلند بسته شدند، بنابراین حتی با وجود اکران فیلم پرخرج و پرزرق و برق جدیدی مانند «شکارچی هیولا» (Monster Hunter) سونی و اسکرین‌ جمز که کاملاً به قوانین سابق اکران در سالن‌های سینما پایبند مانده، فروش زیادی حاصل نشد. در حال حاضر تنها ۲۳۰۰ سالن سینما در ایالات متحده و کانادا به فعالیت ادامه می‌دهند، ضمن اینکه سنت‌های خرید پیش از کریسمس همچنان به قوت خود باقی است. به این ترتیب فیلم «شکارچی هیولا» با بازی «میلا جوویچ» و کارگردانی «پل دابلیو.اس. اندرسون» در اولین هفته‌ی اکران تنها ۲.۲ میلیون دلار فروش کرد. اما سونی امیدوار است که با ماندن فیلم روی پرده تا ۳ ژانویه به فروش بالاتری برسد.

شکارچی هیولا

«شکارچی هیولا» این هفته ۱۷۳۶ سالن سینما در اختیار داشت، در حالی که آخرین قسمت از چندگانه‌ی سینمایی «رزیدنت ایول» (Resident Evil: Final Chapter) با اکران در ۳۱۰۴ سینما به فروش افتتاحیه‌ی ۱۳.۶ میلیون دلاری در آخرین آخر هفته‌ی ژانویه سال ۲۰۱۶ دست پیدا کرد.

علت اینکه سونی «شکارچی هیولا» را در این شرایط اکران کرد این است که استودیو به دنبال تکرار موفقیت «رزیدنت ایول» در بازارهای آسیایی بود. اما بخت با سونی یار نبود و یکی از صحنه‌های این فیلم در چین توهین‌آمیز دانسته و موجب پایین کشیده شدنش از روی پرده شد. «آی‌اسپات» گزارش می‌دهد که سونی در بازار آمریکا برای بازاریابی هزینه‌ی زیادی نکرده است.

منتقدین هم با «شکارچی هیولا» چندان مهربانانه برخورد نکردند تا فیلم امتیاز ۴۸ درصد «راتن تومیتوز» دریافت کند. این در حالی است که فیلم‌های «رزیدنت ایول» امتیازاتی بین ۲۰ تا ۳۸ درصد گرفته‌اند. این اقتباس از بازی ویدیویی کپ‌کام، از مخاطبین «پست‌ترک» امتیاز ۶۳ درصد دریافت کرد و تنها ۴۱ درصد آن‌ها دیدن فیلم را توصیه کردند. حدود ۶۴ درصد سینماروها بالاتر از ۲۵ ساله و ۵۷ درصد ۱۸ تا ۳۴ ساله بودند. مخاطبین اروپایی تبار ۳۹ درصد خریداران بلیت را تشکیل می‌دادند و در پی آن‌ها، افراد اسپانیایی تبار با ۲۷ درصد، آفریقایی تبار با ۲۰ درصد و آسیایی تبار با ۱۴ درصد قرار دارند. این فیلم روز جمعه ۸۲۰ هزار دلار، شنبه ۷۹۵ هزار دلار و یکشنبه ۵۸۳ هزار دلار فروخته است.

سال گذشته در چنین روزهایی دیزنی فیلم «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» (Star Wars: The Rise of Skywalker) را اکران کرد و به فروش ۱۷۷.۳ میلیون دلاری دست یافت. این فیلم در نهایت ۵۱۵.۲ میلیون دلار در بازارهای داخلی فروش کرد.

همان‌گونه که هفته‌ی گذشته توضیح داده شد، سالن‌های سینمای آمریکا در انتظار «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) نشسته، اما پس از فروش افتتاحیه‌ی «شکارچی هیولا» به نظر نمی‌رسد که موفقیت چشمگیری در انتظار این فیلم با بازی «گل گدوت» و کارگردانی «پتی جنکینز» باشد. دنباله‌ی «زن شگفت‌انگیز» در روز کریسمس افتتاح خواهد شد وقتی که سینماروها سرانجام کمی بیشتر به بازگشت تمایل نشان خواهند داد. از سوی دیگر برادران وارنر بسیار بیشتر از سونی و «شکارچی هیولا» بر روی تبلیغات تلویزیونی هزینه کرده است. این استودیو برای فیلم جنکینز ۱۷ میلیون دلار روی تیزرهای تبلیغاتی هزینه کرده، در حالی که سونی به ۱.۳ میلیون دلار بسنده کرده بود. از این گذشته، تا امروز دوشنبه، هفتاد درصد دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی تعطیل شده‌اند.

شکارچی هیولا

«زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» در بازارهای خارجی نیز دستاورد قابل‌توجهی نداشته و با اکران در بیش از ۳۰ هزار سالن سینما، به فروش ۳۸.۵ میلیون دلاری رسیده است. جهل و نه درصد از این فیلم معادل ۱۸.۸ میلیون دلار این افتتاحیه به بازار چین اختصاص دارد. این فیلم در چین رتبه‌ی اول را به فیلم داخلی «نجات» (The Rescue) واگذار کرده که ۳۶.۱ میلیون دلار فروخته است. قسمت اول «زن شگفت‌انگیز» در هفته‌ی اول اکرانش در چین ۳۷.۶ میلیون دلار و در پایان ۹۰.۵ میلیون دلار کسب کرده بود.

در مجموع با بسته ماندن سالن‌های سینما در لس‌آنجلس و نیویورک، فروش فیلم‌ها همچنان وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد و استودیوها در این شرایط حاضر به هزینه کردند برای تبلیغات نیستند. پرفروش‌ترین بازار داخلی «شکارچی هیولا» تگزاس با ۲۱ درصد، فلوریدا با ۱۰ درصد، آریزونا با ۶ درصد و جورجیا با ۵ درصد بوده‌اند. «رلیش‌میکس» گزارش می‌دهد که «شکارچی هیولا» در شبکه‌های اجتماعی دارای ۱۴۹ میلیون هوادار و بازدیدکننده است. یوویچ با ۱۱ میلیون دنبال‌کننده ستاره‌ی فیلم در این شبکه‌ها بود، اما بازاریابی او تنها بر هواداران وفادار اثرگذار بود نه افراد غیر-سینمارو.

انیمیشن «کرودها: عصر جدید» (Croods: A New Age) دریم‌ورکس و یونیورسال در مقابل «شکارچی هیولا» مقاومت ستایش‌برانگیزی نشان داده و ۲ میلیون دلار از ۱۹۰۶ سالن سینما به دست آورده. این فیلم که در حال حاضر در پلتفرم‌های دیجیتال هم در دسترس قرار دارد، تاکنون در آمریکای شمالی ۲۷ میلیون دلار و در سراسر دنیا ۸۴.۵ میلیون دلار کسب کرده و ۶۰ درصد یا ۵۰ میلیون دلار آن را مدیون چین است.

فیلم تریلر «فتال»‌ (Fatale) لاینزگیت به کارگردانی «دیان تیلور» این هفته در آمریکا افتتاح شد و با فروش ۹۲۵ هزار دلاری در ۱۱۰۷ سینما در رده‌ی سوم قرار گرفت. «مزاحم» (The Intruder) آخرین فیلم تیلور در افتتاحیه ۱۰.۸ میلیون دلار فروخته بود، در حالی که همزمان با «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) روی پرده رفت.

داستان فیلم «فتال» در مورد یک ایجنت ورزشی به نام دریک با بازی «مایکل ایلی» است که زندگی بی‌نقصش به آرامی از هم می‌پاشد وقتی متوجه می‌شود زن مرموز و جذابی با بازی «هیلاری سوانک» که همه‌چیزش را به‌‌خاطرش به خطر انداخته، در واقع یک کارآگاه پلیس است. او هرچه بیشتر برای احیای خود تلاش می‌کند بیشتر در این دام فرو می‌غلتد و خانواده، شغل و حتی زندگی‌اش را به خطر می‌اندازد.

پرفروش‌ترین بازارهای فیلم «فتال» آتلانتا، دالاس، هیوستن، فینیکس، و میامی بودند. این فیلم از مخاطبین «سینمااسکور» نمره‌ی B+ دریافت کرد در حالی که «مزاحم» تیلور نمره‌ی B- گرفته بود. امتیاز «راتن تومیتوز» این فیلم هم به ۸۶ درصد رسیده است. «فتال» قرار است در ابتدای سال جدید میلادی به پلتفرم‌های دیجیتال برود. حدود ۵۰ درصد از مخاطبین فیلم آفریقایی تبار، ۳۳ درصد اروپایی تبار، ۱۱ درصد لاتین تبار و ۷ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

لاینزگیت برای بازاریابی فیلم «فتال» هزینه‌ی زیادی نکرد و در مجموع آن را با هزینه‌ای تک رقمی تولید و پخش کرد. اثر کلی این فیلم از تبلیغات تلویزیونی شبکه‌های سی‌ان‌ان، ای‌اس‌پی‌ان، ام‌اس‌ان‌بی‌سی و ام‌تی‌وی، بنابر گزارش «آی‌اسپات» به ۵۲.۸ میلیون می‌رسد. «رلیش‌میکس» نیز گزارش داده است که فیلم در شبکه‌های اجتماعی دارای تنها ۱۵ میلیون بازدید و دنبال‌کننده بوده و سوانک به صورت فعال تریلرهای فیلم را با ۳.۷ میلیون هوادارش به اشتراک گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.