مدیر سابق الکترونیک آرتس تشبیه FIFA Ultimate Team به قمار را رد کرد

به نظر می‌رسد موضوع پرداخت‌های درون برنامه‌ای، لوت ‌باکس‌های شانسی و فروش برخی محتویات با تاثیر مستقیم بر گیم‌پلی به یک معضل جدی و مهم در پنج سال اخیر از عمر صنعت بازی‌های ویدئویی تبدیل شده است.

بدون شک پرداخت‌های درون برنامه‌ای و لوت باکس‌ها در بسیاری از بازی‌ها به خصوص عناوین رقابتی، نقش پر رنگی در درآمد سازندگان داشته و به خوبی در پیکره‌ی این عناوین ریشه دوانده‌اند. یکی از موردهای مشابه که تاکنون اعتراضات زیاد بازی‌بازان را به همراه داشته، بخش محبوب FIFA Ultimate Team از سری بازی ورزشی FIFA به شمار می‌آید.

شاید بتوان این بخش را یکی از مهم‌ترین منبع‌های درآمد شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) در سال‌های اخیر شمرد؛ چرا که بازی‌بازان زیادی با پرداخت هزینه در این بخش، قصد دارند زودتر به اهداف خود برسند. بسیاری از افراد این کار را نوعی قمار می‌دانند به همین علت انتقاداتی زیادی از بخش EA Sports شرکت الکترونیک آرتس دارند. حال به تازگی یکی از مدیران سابق بخش EA Sports در مصاحبه‌ای به رد انتقادات پرداخته و تشبیه بخش FIFA Ultimate Team به یک بازی قمار را نادرست خوانده است.

همان‌طور که گفته شد، آقای پیتر مور (Peter Moore) رئیس سابق بخش EA Sports شرکت الکترونیک آرتس، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت خبری گیمزاینداستری (GamesIndustry) در مورد بخش پر حاشیه‌ی FIFA Ultimate Team به بیان توضیحاتی پرداخت. از نظر آقای پیتر مور، بخش FIFA Ultimate Team ماهیتی تصادفی و شانسی دارد اما در هر صورت بازی‌بازان به یک جایزه از پیش تعیین نشده دست پیدا خواهند کرد و باختی برای آن‌ها در کار نیست.

وی افزود این جنبه‌ی شانسی بودن به مانند جمع‌آوری و بازی با کارت‌های کاغذی خواهد بود که در دهه‌ی ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ رواج بسیاری داشتند. به گفته‌ی آقای مور، تعریف قمار به پرداخت پول در ازای بردن یا باختن منتهی می‌شود اما در بخش FIFA Ultimate Team، شما تنها جوایز خوب و بهتر دریافت می‌کنید و آیتم معادل پول خود را از دست نخواهید داد. وی تایید کرد که پرداخت‌های درون برنامه‌ای در حال حاضر یک بخش مهم در صنعت بازی‌‌های ویدئویی به حساب می‌آیند و او به شرکت سابق خود اطمینان کامل دارد و مطمئن است که الکترونیک آرتس به خوبی می‌داند زمان عقب‌نشینی کی فرا می‌رسد:

این یک دیدگاه شخصی از جانب من است. تشبیه و مقایسه‌ی مفهوم غافل‌گیری و لذت ناشی از تجربه‌ی یک بازی در مقابل قمار درست نیست و به طور مشخص، این دو مفهوم فاصله‌ی بسیار زیادی از یکدیگر دارند. در بخش FIFA Ultimate Team شما از طریق تلاش بسیار یا صرف هزینه‌ی واقعی‌ از طریق روش پرداخت درون برنامه‌ای، می‌توانید بسته‌های طلایی را به دست آورید. سپس آن‌ها را باز می‌کنید و بر اساس شانس خود یا خوشحال خواهید بود و یا معتقد هستید این یک بسته‌ی معمولی و ساده به حساب می‌آید. من چنین چیزی را قمار نمی‌دانم. این دیدگاه شخصی من وقتی از بیرون به این موضوع نگاه کنم، خواهد بود.

من برخی موارد را بررسی کردم و دریافتم که حتی خارج از بحث بازی‌های ورزشی، عناوین شرکت الکترونیک آرتس از نظر پرداخت درون برنامه‌ای و لوت باکس‌ها همواره مورد حمله و انتقاد قرار می‌گیرند. با این حال، این شرکت مهارت و تخصص بالایی در دریافت بازخورد بازی‌بازان و نتیجه‌گیری دارد؛ از همین رو، آن‌ها به خوبی می‌دانند کی زمان عقب‌نشینی فرا خواهد رسید. حتی برخی تصمیمات اشتباه، کارهایی که احتمالا نباید انجام می‌شدند و بسیاری از موارد دیگر نیز به صورت کامل توسط این شرکت تجزیه و تحلیل می‌شوند. آن‌ها در زمان لازم عقب‌نشینی کرده و تصمیم درست را خواهند گرفت.

در حال حاضر کشورهای اندکی هستند که تصمیم به مقابله یا محدودسازی با پرداخت‌های درون برنامه‌ای و لوت باکس‌ها در عناوین ویدئویی دارند. البته اخیرا شرکت الکترونیک آرتس اعلام کرد که در صورت وضع این قوانین، آمادگی کامل دارد تا مطابق با این شرایط جدید، اقداماتی را در بازی‌های خود انجام دهد تا برای بازی‌بازان مشکلی در جهت تجربه‌ی عناوین دلخواه خود به وجود نیاید. با این حال هنوز کشورهای زیادی هستند که هیچ قانون و مقرراتی برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای و لوت باکس‌ها وضع نکرده‌اند.


منبع : Gamingbolt

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.