مایکروسافت قصد ندارد بازی‌های آینده‌ی بتسدا را از پلتفرم‌ های رقیب بگیرد

با توجه به صحبت‌های یکی از اعضای ارشد مایکروسافت، برنامه‌ی حال حاضر این شرکت مبنی بر این است که بازی‌ های بعدی بتسدا (Bethesda) “یا ابتدا برروی اکس‌باکس عرضه شوند و یا این که برروی این پلتفرم بهتر باشند”.

هفته‌ی گذشته در کنفرانس سرگرمی‌های تعاملی جفریز (Jefferies Interactive Entertainment) آقای تیم استورات (Tim Stuart)، مدیر ارشد بخش مالی اکس‌باکس، در مورد مدیریت بازی‌ های بتسدا سافت‌وُرکس (Bethesda Softworks) پس از تبدیل شدن به یک استودیوی فرست پارتی صحبت کرد.

مایکروسافت در ماه سپتامبر گذشته اعلام کرد که شرکت زنیمکس مدیا (Zenimax Media)، کمپانی مادر بتسدا سافت‌وُرکس، را با قیمت ۷٫۵ میلیارد دلار خریداری کرده است و این قرارداد تا اوایل سال ۲۰۲۱ نهایی خواهد شد. آقای استورات در صحبت‌های خود توضیح داد:

کاری که ما در بلند مدت انجام خواهیم داد این است که قصد نداریم تمامی بازی های بتسدا را از رقبای خود یعنی سونی و یا نینتندو سلب کنیم اما چیزی که ما می‌خواهیم این است که در بلند مدت یا اولین تجربه را برای طرفداران خود ارائه دهیم و یا این که پلتفرم اکس‌باکس را به بهترین پلتفرم برای تجربه‌ی آن آثار مبدل سازیم. ما قصد داریم بازی های بتسدا بهترین حالت خود را برروی پلتفرم‌های ما داشته باشند. بله این نکته‌ای در مورد انحصاری بودن نیست. همچنین ما برنامه یا زمان‌بندی در رابطه با این موضوع را ترسیم نکرده‌ایم اما ما می‌خواهیم محتوای ارائه شده برروی چنین سرویسی بهتر از همه جا باشد و محل اصلی تجربه‌ی آثار بتسدا لقب گیرد.

بنابراین باری دیگر تاکید دارم، من اعلام رسمی نمی‌کنم که به شکلی قصد داریم محتویات مختلفی را از پلتفرم‌های دیگر سلب کنیم اما فکر می‌کنم شما در ادامه خواهید دید که استراتژی ما به سمتی می‌رود که بازی‌ های بتسدا برروی اکس باکس یا اولین باشند (انحصاری زمانی) یا بهتر باشند و یا این که بهترین تجربه را ارائه دهند.

شرکت مایکروسافت با خرید زنیمکس مدیا استودیوهای خود را به طور ناگهانی از ۱۵ توسعه دهنده به ۲۳ استودیوی خلاق گسترش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.