پتنت جدید الکترونیک آرتز به توسعه یک مدل هوش مصنوعی تقلیدکننده از انسان اشاره می‌کند

طبق یه پتنت ثبت شده جدید، الکترونیک آرتز به دنبال توسعه مدلی جدید از هوش مصنوعی است که خودش می‌تواند رفتار انسان‌ها را تقلید کند.

این پتنت الکترونیک آرتز درباره نحوه فعالیت موجودیت‌های مجازی کنترل شده توسط نرم‌افزار است. بدین صورت که یک برنامه یادگیری ماشین (Machine Learning) از بازیکنان واقعی داده دریافت می‌کند و آن را به یک مدل هوش مصنوعی که سایر موجودیت‌های مجازی را کنترل می‌کند انتقال می‌دهد. همه این‌ها بدون این که یک برنامه‌نویس بخواهد سناریوهای خاص در الگوریتمش تعریف کند انجام می‌شوند.

این پتنت با جزئیات بیشتر در مورد نحوه کار این مدل هوش مصنوعی توضیح می‌دهد. همچنین، الکترونیک آرتز می‌خواهد که این تکنولوژی نه فقط در بازی‌ها، بلکه در هر جنبه‌ای که شامل هوش مصنوعی می‌شود به کار رود.

این تکنولوژی همچنین می‌تواند برای تمرین دادن هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی رفتار انسانی در هر برنامه‌ای به کار برود، حتی خارج از بازی‌های ویدیویی، در هر زمینه‌ای که تقلید کامپیوتری از رفتار انسانی به کار برده می‌شود، همچون شبیه‌سازها، ماشین‌های رندرینگ تصویری، دنیاهای قابل تعامل و موارد مشابه.

ظاهرا الکترونیک آرتز با جدیت در حال کار روی تکنولوژی‌های جدید هوش مصنوعی است. آن‌ها ماه گذشته یک پتنت دیگر را هم ثبت کردند که درباره پیاده‌سازی عمر کردن اشیاء با استفاده از هوش مصنوعی بود. AI در بازی‌ها زمینه‌ایست که سال‌هاست جهش بزرگی در آن ندیده‌ایم و حالا هم که Cyberpunk 2077 عرضه شده، به وضوح می‌توان دید که هوش مصنوعی بد چقدر می‌تواند روی تجربه یک بازی تاثیر بگذارد. شاید در سال‌های آینده و نسل نهم گیمینگ، بالاخره شاهد پیشرفت‌های بزرگی در این مورد باشیم.


منبع : patft.uspto

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.