فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ در رابطه با خرید استودیو ژاپنی توسط ایکس باکس را تکذیب کرد

با توجه به اظهارات «فیل اسپنسر» به نظر می‌رسد گزارش‌های بلومبرگ مبنی بر خرید یک سازنده‌ی ژاپنی از سوی ایکس باکس حقیقت ندارد.

شرکت مایکروسافت قصد دارد با استودیوهای قدرتمندی که خریداری کرده است وارد نسل نهم بازی‌های ویدیویی شود. شاید در شروع نسل شاهد عناوین بزرگ و خیره‌کننده از سوی آن‌ها نباشیم اما با گذشت زمان مطمئناََ پروژه‌های مختلف از تیم‌های ایکس‌ باکس آماده خواهند شد. بر اساس گزارش اخیر منتشر شده از سوی وبسایت بلومبرگ (Bloomber) تیم ایکس‌ باکس به دنبال تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی است و قصد دارد با تولید محتوای مورد علاقه‌ی بازی‌بازان در این ناحیه کسب و کار خود را گسترش دهد. با این وجود آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت، در گفت و گویی با گیم‌اسپات اعلام کرد که این قضیه صحت ندارد. اسپنسر در این باره گفت:

من چنین فکر نمی‌کنم. منظورم من این است که در تمامی جلسه‌هایی که تیم ما برگزار می‌کند حضور ندارم اما من چنین چیزی را نشنیده‌ام.

اگرچه اسپنسر اعتراف می‌کند که نزدیکی زیادی با استودیوهای ژاپنی دارد اما متذکر شد که هیچ اجباری برای خرید تعداد بیشتری از آن‌ها وجود ندارد. وی در این باره توضیح داد:

تمام فرصت‌هایی که تا به این لحظه داشته‌ایم به روابط بلند مدت می‌رسد. بنابراین من فکر نمی‌کنم با رویه‌ی تجاری وارد شویم و سعی کنیم که به خرید‌های خود ادامه دهیم و آن‌ها را در گوشه‌ای از قضیه به اجبار نگه داریم.

با این وجود مایکروسافت در قرارداد مبنی بر خریداری بتسدا (Bethesda) یک سازنده‌ی ژاپنی یعنی تانگو گیم‌وُرکس (Tango Gameworks) را بدست آورد که البته مهم‌ترین شخص در این استودیو شینجی میکانی (Shinji Mikami)، خالق سری Resident Evil، است. اسپنسر در ادامه گفت:

من بسیار هیجان‌زده هستم که بعد از نهایی شدن قرار داد وقت بیشتری را با تانگو گیم‌وُرکس سپری کنم اما باید بگویم که گزارش بلومبرگ چندان دقیق نیست.

باید دید در ادامه ایکس‌باکس چه رویکردی را در زمینه‌ی تصاحب استودیوها و شرکت‌های بیشتر پیش می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.