بازی Rocket League برروی ایکس‌ باکس‌ سری‌ ایکس و اس با نرخ فریم ۱۲۰ اجرا می شود

استودیوی سیونیکس (Psyonix) اخیراً اعلام کرد که بازی Rocket League در آینده برروی کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس طی یک به‌روزرسان دو گزینه‌ی High/60 و Performance/120 را در خود خواهد دید.

همانند بسیاری از بازی‌های دیگر، بازی Rocket League نیز قرار است تا به‌هنگام کوچ به کنسول‌های نسل نهمی، از پیشرفت‌های گرافیکی بهره ببرد. اما از طرفی دیگر به‌نظر می‌رسد که همه‌ی کنسول‌های نسل نهمی به صورت یکسان از این موارد بهره نخواهند برد. در واقع استودیوی سیونیکس اخیراً در مورد به‌روزرسان آینده‌ی بازی برای کنسول‌های نسل نهمی اعلامیه‌ای منتشر کرده است که در آن خبری از ویژگی‌های یکسان در نسخه‌ی کنسول پلی‌استیشن ۵ بازی نیست. همچنین، این به‌روزرسان که در روزهای آخر سال جاری میلادی منتشر می‌شود، به بازی‌بازان کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس امکان استفاده از دو گزینه برای دریافت کیفیت بهتر یا فریم‌ریت بیشتر را خواهد داد.

به‌هرترتیب، بازی‌بازان این عنوان برروی کنسول‌ ایکس‌باکس سری ایکس از دو حالت ۴K/60 FPS با کیفیت بصری بالاتر و یا رزولوشن ۲۶۸۸ × ۱۵۱۲ (۷۰% از رزولوشن ۴K) با نرخ فریم ۱۲۰ بهره می‌برند. از طرفی دیگر، این اعداد برای این بازی در کنسول ایکس‌باکس سری اس نیز معادل ۱۰۸۰p/60 FPS با کیفیت بصری بالاتر و یا رزلوشن ۱۳۴۴ × ۷۵۶ (۷۰٪ از ۱۰۸۰p) با فریم‌ریت ۱۲۰ خواهد بود.

اما در نقطه‌ی مقابل، بازی Rocket League برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ (فعلاً) تنها از یک تنظیمات گرافیکی یعنی رزلوشن ۴K با نرخ فریم ۶۰ بهره می‌برد و استودیوی مذکور نیز تاکنون خبری از گزینه‌ای مشابه با کنسول‌های مایکروسافت را منتشر نکرده است. هرچند این اولین باری نیست که چنین اتفاقی بین دو کنسول رخ می‌دهد و پیش‌تر نیز شاهد بازی Star Wars: Squadrons با عملکرد مشابهی با عنوان Rocket League بوده‌ایم.

بازی Rocket League، هم‌اکنون در دسترس دارندگان کنسول‌های نینتندو سوییچ، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس‌ و اس، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵ و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.